Η ευέλικτη, καταπληκτική πρακτική πολυμέσων του Λουκά Σαμαρά συνδυάζει την παράδοση της αυτοπροσωπογραφίας. Σε όλους τους πίνακες, τις συναρμολογήσεις και –ίσως το πιο διάσημο– τις φωτογραφίες του, ο Σαμαράς ερευνά με εμμονή τον εαυτό του.
Μερικά από τα πιο εμβληματικά έργα του είναι οι αυτοπροσωπογραφίες του με σουρεαλιστική απόχρωση Polaroid, τις οποίες χειρίζεται μέσω γρατσουνιών και κηλίδων σε όλες τις επιφάνειες κατά την ανάπτυξη. Τα αποτελέσματα είναι περίεργες, στροβιλιζόμενες συνθέσεις που θολώνουν τη γραμμή μεταξύ φωτογραφίας και ζωγραφικής. Ο Σαμαράς έχει επίσης δουλέψει σε παραστάσεις και έχει φτιάξει συναρμολογήσεις από τυχαία υπολείμματα στο άμεσο περιβάλλον του, δημιουργώντας αυτοπροσωπογραφίες από αντικείμενα που βρέθηκαν.
Έχει εκθέσει εκτενώς σε πόλεις σε όλο τον κόσμο. Το έργο του έχει πουληθεί για έξι φιγούρες σε δημοπρασία και ανήκει στις συλλογές του Ινστιτούτου Τέχνης του Σικάγο, του Μουσείου Γκούγκενχαϊμ, του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης, του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, της Tate και του Μουσείου Αμερικανικής Τέχνης Whitney.
Μερικά από τα πιο εμβληματικά έργα του είναι οι αυτοπροσωπογραφίες του με σουρεαλιστική απόχρωση Polaroid, τις οποίες χειρίζεται μέσω γρατσουνιών και κηλίδων σε όλες τις επιφάνειες κατά την ανάπτυξη. Τα αποτελέσματα είναι περίεργες, στροβιλιζόμενες συνθέσεις που θολώνουν τη γραμμή μεταξύ φωτογραφίας και ζωγραφικής. Ο Σαμαράς έχει επίσης δουλέψει σε παραστάσεις και έχει φτιάξει συναρμολογήσεις από τυχαία υπολείμματα στο άμεσο περιβάλλον του, δημιουργώντας αυτοπροσωπογραφίες από αντικείμενα που βρέθηκαν.
Έχει εκθέσει εκτενώς σε πόλεις σε όλο τον κόσμο. Το έργο του έχει πουληθεί για έξι φιγούρες σε δημοπρασία και ανήκει στις συλλογές του Ινστιτούτου Τέχνης του Σικάγο, του Μουσείου Γκούγκενχαϊμ, του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης, του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, της Tate και του Μουσείου Αμερικανικής Τέχνης Whitney.